Atletiek

Trainingen

Alle trainingen voor de atletiekgroep vinden  plaats op en rondom de atletiekpiste van De Leunen.

De atleten trainen zoveel mogelijk binnen hun eigen leeftijdscategorie met een vaste trainer. Zij volgen een uitgekiend trainingsschema dat de persoonlijke ontwikkeling van de atleet in zowel loop- als kampnummers tot doel heeft (zie hiervoor ook naar onze link “Jeugdwerking”). Het schema wordt opgesteld door onze hoofdtrainer Luc Peeters. Hierbij wordt ook rekening gehouden met de wedstrijden die op de kalender staan.

De Geelse Atletiekclub staat open voor wedstrijdatleten én recreanten. Zij trainen gezamenlijk met elkaar en kunnen op die manier van elkaar leren.

Deelnemen aan wedstrijden kan door alle aangesloten atleten. Je kan altijd eens een keertje gaan proberen op een wedstrijd, onze trainers zullen je zeker opvangen en helpen (zie hiervoor onze wedstrijdkalender).

Het wekelijkse trainingsschema ziet er als volgt uit:

DagTijdTrainingsgroep

Maandag19.00u-19.30uDuurloop met aansluitend disciplinetraining voor pupillen en miniemen met wedstrijdambities
Maandag19.00u-20.00uDuurloop/training voor cadetten, scholieren en juniores van de afstandgroep.
Mogelijkheid tot aansluiten bij disciplines

Woensdag18.00u-19.00uTraining voor kangoeroe’s, benjamins, pupillen en miniemen
Woensdag19.00u-20.30uTraining voor cadetten, scholieren, junioren en seniors

Vrijdag18.00u-19.00uTraining voor kangoeroe’s, benjamins, pupillen en miniemenn
Vrijdag19.00u-20.30uTraining voor cadetten, scholieren en junioren

Opgelet:

Van bovenstaand schema wordt enkel afgeweken in volgende gevallen:

• de trainingsdag op een officiële feestdag valt
  • tussen Kerstmis en Nieuwjaar (dus laatste training 22/12/2023, eerste training 03/01/2024)
  • uitzonderlijk weersomstandigheden: hevig onweer net voor de training, zware sneeuwval…

De trainingen zijn niet verplicht, doch adviseren we onze atleten (die regelmatig aan wedstrijden deelnemen) om niet te veel trainingen te missen. Ook tijdens de schoolvakanties gaan de trainingen door.